Deze ochtend bleken we geen toegang tot het Internet te hebben.
Nu, dat is nog een paar keer gebeurd en de eerste keer was de zaak gauw opgelost na een telefoontje naar onze Internetleverancier. De helpdesk-medewerker gaf me toen zelfs een hint: modem uittrekken, PC afzetten, modem weer inschakelen, PC weer aanzetten. Alle volgende keren dat we even zonder Internet zaten, bleek die raad van goud te zijn: we konden het telkens zelf oplossen.
Dat probeerden we vandaag dus ook, maar het hielp niet. Dus nog maar eens naar onze leverancier gebeld. De medewerker die ik aan de lijn kreeg zei me meteen dat hij van daaruit kon zien dat we het al hadden proberen zelf op te lossen door de modem even uit te schakelen. Dat vond ik een beetje angstaanjagend: wat kunnen ze daar vanop afstand nog zien? Naar wie wij e-mails versturen? Welke sites we bezoeken?
Maar kom, vermits deze keer de hint niet had geholpen, moest er iets anders gebeuren. Daarvoor wilde de helpdesk-medewerker wel een specialist aan huis sturen. Maar het zou ons 25 euro verplaatsingskosten plus 30 euro per begonnen half uur werk kosten. Dus minimum 55 euro! Roger en ik schrokken van dat bedrag en we antwoordden dat we de zaak eerst zelf zouden proberen op te lossen, met de hulp van onze jongens. Moest het dan nog niet lukken, we zouden wel terugbellen.
We besloten eerst naar Hendrik te bellen: heel waarschijnlijk stond die zijn GSM aan (Zeger is meer in contact met klanten en ik vermoed dat hij zijn telefoon dan wel afzet).
We hadden geluk: Hendrik was bereikbaar en stelde meteen voor even de stroomkabel van onze router uit te trekken. Zodra we die daarna weer aansloten, bleek de zaak opgelost. Ik zou Hendrik zo rond de hals zijn gesprongen, maar dat is jammer genoeg nog niet mogelijk via telefoon of e-mail (maar, lach niet, ik ben er zeker van dat zoiets binnenkort wel zal kunnen)!
En ik was boos: kon de helpdesk-medewerker ons die eenvoudige oplossing niet aan telefoon verklappen? Is onze Internetleverancier dan echt zo erg aan geld toe dat hij zich moet verlagen tot dat soort afzetterij?
Josiane,
BeantwoordenVerwijderenWel ja, als je iets wilt laten herstellen, moet jet erv voor betalen. Zowel bij Internet als Belgacom, ook wij hebben weer veel geld betaald voor de nazicht van onze computer, dinsdagavond, Marc (onze PC-dokter) is 1 u 30 bezig geweest met de computer in orde te zetten en dat heeft ons 95 € gekost, Nononc is er nog steeds niet goed van. En dan zeggen dat Marc zowat kind aan huis is, heeft daarbij met Nononc nog 2 whisky's gedronken. Zo zie je maar dat het leven steeds duurder en duurder wordt.
Kusje,
Françoise
Het leven is duur, inderdaad, maar vind je dat nog normaal, 95 € voor anderhalf uurtje? Laat staan 55 € voor nog geen minuut werk!
BeantwoordenVerwijderen