maandag 27 februari 2012

Gekregen maar nog niet echt gelezen: Neige van Maxence Fermine

Vandaag met de post weer een boekje gekregen van mijn “bewonderaar”. Ik noem hem soms zo voor de grap, maar ook “vriend”, hoewel we elkaar maar één keer ontmoet hebben.

Vandaag had ik te veel vertaalwerk om het dunne boekje uit te lezen, maar ik heb er toch al in gegrasduind en ik hou van de sobere, heel zuivere, poëtische stijl. In feite denk ik dat ik al ongeveer weet waarover het allemaal gaat, en dat werd bevestigd door deze samenvatting  die ik vond op het Internet.

Wordt het dan een voorspelbare lectuur voor mij morgen? Nee hoor, want net zoals bij sprookjes zal ik genieten van heel subtiele details waar ik vandaag geen tijd voor had, en van de stijl! Die zaken zijn voor mij veel belangrijker dan de peripetieën van een verhaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten