dinsdag 17 april 2012

Gietijzeren stoofpot

Ik val in herhaling, maar het was een drukke dag vandaag! Werken, boodschappen, en deze avond een (uitzonderlijk lange) bestuursvergadering van de KVLS. Voor de lay-out en het nalezen van de volgende monografie die Jan Gerits mij heeft gemaild, heb ik zelfs nog de tijd niet gevonden!

En tussendoor… Roger die mij vroeg of er nog tijd genoeg was om even naar de Ikea van Hognoul te rijden. Hij wilde daar immers een paar spulletjes kopen.

We gingen dus. En ik dacht vooral aan de gietijzeren kookpot die ik al zo lang opnieuw wilde kopen.

Ik had vroeger een uitstekende zwarte gieten stoofpot, maar die heb ik, wegens gebrek aan plaats, weggedaan toen Roger me enkele jaren geleden verwende met een hele nieuwe kookbatterij.

Maar wat heb ik daarna die kookpot gemist! Geen enkel stoverij kwam even lekker als vroeger uit mijn nieuwe roestvrijstalen potten!

We zijn thuisgekomen van Ikea mét een grote gietijzeren, blauwe, stoofpot en enkele van de spulletjes die Roger wilde kopen.

Moet ik nu hopen dat het blijft regenen en koud zijn zodat ik binnenkort een stoofschotel kan klaarmaken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten