zaterdag 30 maart 2019

Lectuur en gezelligheid

Na ons middagmaal besloten we vandaag samen op het terras te zitten lezen. Het was heel mooi weer, soms zelfs op het randje van te warm (we droegen alle vier nog winterkleren), onze oude vriend viel even in slaap, vogels floten, de eerste paardenbloemen zijn uitgekomen en er komen jonge blaadjes aan de bomen.
Toen ik het boek van Chandler uit had, sprak Chantal me over twee boeken die ze onlangs had herlezen en die ik nog nooit heb gelezen. Roger ging kijken in onze bibliotheek, we blijken ze te hebben: "Trots en vooroordeel" van Jane Austen en "Qu'elle était verte ma vallée" van Richard Llevellyn.

Ik begon net te lezen in "Trots en vooroordeel" toen André wakker werd.
Een wandeling maakten we niet (ik had het even voorgesteld maar ik drong niet aan, want lopen begint duidelijk moeilijker te worden voor onze vriend).

En toen was het tijd om te beginnen zorgen voor het avondeten. Weer dronken we een glas sherry terwijl er samen werd gekookt (deze avond aten we alu gobi).

Tijdens het eten spraken we nog over ons verblijf in Congo destijds, over politiek - en dan gaan Roger en André niet altijd akkoord; ik meng me er niet in, want ik ben echt te weinig onderlegd op dat gebied - over hun vele reizen en over de vele koren waarin Chantal meezong.

Weer gingen onze gasten rond 23 uur naar bed... en weer denk ik dat we hun voorbeeld zo snel mogelijk zullen volgen, want morgen schakelen we over op de zomertijd (tegen mijn zin).


Eigen foto's

2 opmerkingen:

  1. Qu'elle était verte ma ...heb jij volgens mij wel gelezen maar in het Nederlands want wij hadden dat boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben het in het Frans en, als je bent wie ik denk, komt het zelfs van jou. Maar ik kan me echt niet herinneren het gelezen te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen