zaterdag 21 april 2012

Ook euthanasie voor personen met verstandelijke handicap

Ik hoorde en las onder andere hier dat de euthanasiewet waarschijnlijk wordt uitgebreid. Dat had ik al lang verwacht en mijn reactie op het artikel waar bovenstaande link naar voert zou lijken op de meeste reacties die erop verschenen. Jaren geleden, nog voor de euthanasiewet bestond (“ethische wet” noemen ze dat!), fantaseerden Roger en ik al over een toekomstige wereld waarin ouderen vanaf een bepaalde leeftijd verplicht worden in een boom te kruipen. Vervolgens zou er aan de boom geschud worden en degenen die eruit vallen, krijgen een “spuitje” om “waardig te sterven” (als ze al niet dood vallen uit die boom). De anderen krijgen respijt tot een volgende “proef”.

Onze kinderen leefden mee met onze fantasie en beloofden ons (toen, maar nu zouden ze daar de tijd niet meer voor vinden) dat ze ons zouden verstoppen in een van de stallen en zorgen dat we daar een bed, eten, drank en boeken hebben, en toegang tot het Internet.

Ik vrees dat dit ooit allemaal werkelijkheid wordt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten