zaterdag 1 september 2012

Attenhoven en Kerkom

Het vertaalwerk is klaar! Dat wil zeggen: ik moet nog alles nalezen, maar dat doe ik volgende week nadat ik van de klant antwoord heb gekregen op enkele vragen die ik hem heb gesteld, vooral over letterwoorden.

Het weer was heel mooi en we wilden wel eens gaan kijken hoe het nu gesteld is met de ingestorte Sint-Petrushoeve in Attenhoven.

Terwijl we wat rondliepen in de gemeente zagen we dat die boerderij uit de  16de eeuw binnenkort wordt gerestaureerd. Op dit ogenblik ligt er een overkapping over de ruïne.

P9012806

P9012807

P9012808

P9012810 Foto’s Roger

Net zoals de vorige keer dat we in Attenhoven (deelgemeente van Landen) waren, merkten we dat er nog andere mooie hoeves bouwvallig zijn.

P9012815

P9012816

P9012817

P9012822 Foto’s Roger

Daarna reden we naar Kerkom (deelgemeente van Sint-Truiden) waar we eerst wat rondliepen op het kerkhof. Er staat daar een huis dat langs achteren aanleunt tegen die begraafplaats. We hebben het gezien voor het afgebroken werd, en in onze herinnering  keken er toen ramen uit op dat kerkhof. Nu staat er een nieuw huis, zonder ramen aan de achterkant.

P9012827 Foto Roger

Daarna wandelden we nog een dik half uur rond in het dorp.

‘s Avonds na het eten (een eenvoudige koude schotel), terwijl Roger de vaatwasser vulde,  heb ik enkele uren verder gelezen in De Wereld van Sofie. Het blijft ongelooflijk boeiend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten