vrijdag 5 april 2013

Wachten…

We verwachtten bezoek van een KVLS-lid na de middag. Mijn bedoeling was daarna te bellen naar Liliane en als ze thuis was, en vrij, Roger te bewegen tot een wandeling naar haar, ondanks de kou. De buitentemperatuur steeg vandaag immers niet boven de 4,5°C. Tijdens het wachten heb ik vertaalwerk verricht. Toen ik daar na enkele uren mee klaar was en we nog steeds niemand hadden ontvangen, belde ik even met mijn moeder. Ondanks het feit dat ze niet veel beleeft deze dagen (ze past op de hond Louise van mijn broertje en schoonzus) had ze weer veel te vertellen. Rond 17:30 uur begon ik ons avondeten (jaja, heel mager, gezond en toch lekker!) voor te bereiden. Onze verwachte bezoeker kwam uiteindelijk niet opdagen, en wij hebben dus bijzonder weinig beweging gekregen!

Na het eten heb ik nog een uurtje liggen lezen in de relax (uiteraard met op mijn tong smeltende, bittere chocolade), in die twee boeken. In “Schoon volk in de hemel?” las ik dat Thierry Deleu bekend is met het fenomeen dat sommige mensen van anderen energie aftappen, iets wat ik zelf geregeld meemaak en dat het thema vormt van  mijn boek “Incubi”. In verband met dat boek heb ik een heel slechte herinnering. Toen het verscheen, zei mijn moeder me na lectuur dat ze het heel goed vond. Iets later, na een gesprek met een van haar vrienden die het ook had gelezen, veranderde ze van gedacht: het was maar een onnozel verhaaltje. Zij en die vriend hadden blijkbaar niet door dat achter dat “verhaaltje” een geval van “vampirisme” schuilging!

Gisteren had Jan Gerits mij de tekst van de volgende Limburgse monografie doorgemaild. Ik besloot die deze avond na te lezen (boeiend!) en besteedde daar nog meer dan twee uur aan. Voor de opmaak zal ik zorgen nadat ik antwoord heb gekregen van Jan, want ik ontmoette toch enkele zaken die volgens mij onjuist waren.

Dat betekent dat ik, ondanks al dat wachten en het gebrek aan beweging, een vrij rijke en vruchtbare dag achter de rug heb: het is tijd voor ontspanning met een aflevering van Star Trek! Glimlach

Normaal gezien zou ik nu nog de boekhouding van de KVLS moeten bijwerken maar dat doe ik morgen: ik ben echt te moe! En jullie mails beantwoorden, vrienden, dat is ook voor later. Sorry hoor, maar ik ga even alleen aan mezelf denken! Glimlach

1 opmerking:

  1. Mijn zus Bie, die om de ene of andere reden geen respons kan geven op deze blog en daarom altijd reageert via e-mail, schreef me deze avond het volgende:

    'ik herinner mij dat nog heel goed dat je mij die reactie van mama vertelde. Ik daarentegen durf nog steeds niet dat boek weer in handen te nemen. Ik weet dat ik bij het lezen ervan een heel naar gevoel overhield, misschien zoals je zegt vampirisme.Ik weet nog heel goed dat ik op sommige momenten kwaad werd of was het misschien "leeggezogen" omdat ik in het boek opging?'

    Bij haar (en nog bij anderen hoor!) heeft dat boek van mij toch zijn doel blijkbaar bereikt!

    BeantwoordenVerwijderen