zaterdag 11 oktober 2014

Wandeling van Borgloon naar Kuttekoven en terug (onder andere)

Ik kreeg deze avond mailtjes van vrienden uit het Antwerpse: het zou daar fel geregend hebben! Wij hebben meer geluk gehad!

Roger had in verschillende kranten gelezen dat mosselen zo goedkoop waren geworden. ‘Maar alle winkels aflopen op zoek naar mosselen wordt wel duur’, opperde de mosselfanaat die hij is. Ik stelde toen voor om in Borgloon te gaan wandelen en te kijken of we daar ergens van die goedkopere mosselen vonden.

Dat vond Roger een goed idee maar eerst werkten we nog een aanhangwagen houtblokken weg! Ik denk elke keer dat we klaar zijn, en dan blijkt dat ik niet goed gekeken heb! Bedroefde emoticon 

Maar nu ben ik er praktisch zeker van! Denkende emoticon

PA111412 Foto Roger

We stapten nog eens van Borgloon naar Kuttekoven. Veel wind maar een heel zachte temperatuur, een mooie blauw-grijze bewolkte lucht en het geroep van roofvogels: rustgevend! Uiteraard wilde Roger kijken naar de vooruitgang in de renovatie van de vroegere pastorij.

PA111415Foto Roger

Pas toen we terug in Borgloon waren, begon het pijpenstelen te regenen. We deden de Aldi en de Spar aan en daarna, nadat we bier waren gaan kopen in Heers, nog de AD-Delhaize: nergens waren de mosselen in afslag! Praatjes van journalisten? Afijn, dat betekende dat ik zelf voor het avondeten moest zorgen (als we mosselen eten, zorgt Roger daarvoor) en het werd dus deze avond, na een groentesoep, roodbaars en broccoli.

Na het avondeten, tijdens mijn dagelijks “op papier lectuuruurtje”, las ik eindelijk de volledige vertaling van “Hamlet” door Atlantis Toneel. Een heel goede vertaling (en voor jullie die me soms vragen aan wat ik een goede vertaling herken: dat is als ik in mijn hoofd niet meer de oorspronkelijke tekst hoor of lees maar hem wel herken; ik moet toegeven dat mijn eigen vertalingen die test niet altijd doorstaan!). En het verhaal gelezen dat we kregen van Lieve (onze bierhandelaar) over “Tjenne de Heks en haar kat”, geschreven door Martine Kindermans. Een mooi verhaal, bijzonder goed geschreven, maar… Het gaat vooral over suikergoed! Dus… als ik het de kleinkinderen voorlees zal ik daar een mouw moeten aanpassen: ze eten nu al veel te veel suiker! Bedroefde emoticon

En nee, ik heb nog steeds niet gezorgd voor mijn BTW-aangifte! Oei, de tijd dringt, besef ik ineens! Bedroefde emoticon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten