vrijdag 10 oktober 2014

Wandelingen en zenuwen

Nadat we de tuin nog wat voort ontruimd hadden vandaag (we zijn er eindelijk bijna mee klaar) gingen we flessen wegbrengen naar de glascontainer en maakten we een wandeling in Engelmanshoven. Het werd een mooie, vrij (omdat we nog veel verkeer hoorden) rustige wandeling maar het was wel bijna een half uur klimmen. Daarboven kregen we echter als beloning een prachtig zicht op het dorp en onder andere de kerk van Gelinden.

Zicht van op de hoogte van Engelmanshoven naar Engelmanshoven dorp en Gelinden. Op de achtergrond de kerk van Gelinden in de steigers

Zicht van op de hoogte van Engelmanshoven richting Klein-Gelmen. Men ziet in het midden op de achtergrond de fabrieksschouw bij het Doolhof

Zicht van op de hoogte van Engelmanshoven naar Engelmanshoven dorp en Gelinden. Op de achtergrond de kerk van Gelinden in de steigers Foto’s Roger

We waren dus tot vrij hoog geklommen en moesten daarna natuurlijk weer dalen. Dat ging via trapjes waar ik echt last kreeg van hoogtevrees: van het tweede deel van de wandeling werd ik gewoon zenuwachtig!

Omdat ik van een wandeling vooral verwacht dat ik er heel kalm van word, stelde Roger voor naar de kapel van Helshoven te rijden waar we weer een dik half uur wandelden, onder andere  tussen de appel- en perenplantages (en een poosje richting Mettekoven).

Daar was het meer dan aangenaam: heel stil, lekkere fruitparfums en (net zoals tijdens de vorige wandeling) veel eekhoorntjes en konijnen (zelfs een dood konijn gezien en eentje dat niet meteen wegvluchtte toen wij voorbij stapten: ziek? Hoewel, vlak daarna schoot het wel weg. Roger had de indruk dat het blind was).

Mettekoven, Bergstraat: deze weg loopt van de Romeinse Kassei naar Mettekoven dorp via het wachtbekken

Mettekoven, Bergstraat: deze weg loopt van de Romeinse Kassei naar Mettekoven dorp via het wachtbekken

Groot-Gelmen, Helshoven: de Herk meandert door dit dal

Dal van de Herk bij Helshoven Foto’s Roger

Het was zo mooi weer dat we om te eindigen nog gezellig een biertje konden drinken op het terras van “De Kluizenaar”.

PA101410 Foto Roger

Een heel rustgevende middag dus.

Maar… deze avond wilde ik eindelijk zorgen voor mijn (gelukkig laatste) BTW-aangifte! En… om de een of andere reden stokte mijn pc op het moment dat ik mijn identiteitskaart wilde laten lezen! Geldzaken op zich maken me sowieso al zenuwachtig (nee hoor, ik heb niets te verbergen, het is gewoon “antipathie tegenover geld”: als het mogelijk was, ik zou zelfs gratis werken): dat crashen van mijn pc maakte me hypernerveus. Ik heb hem herstart, Roger wilde me daarna helpen met die BTW-aangifte (op zijn pc) maar ik heb beslist dat ik het weer minstens een dagje uitstel: zelfs maagzuur kreeg ik van de zenuwen! Bedroefde emoticon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten