zondag 29 maart 2015

Tweede collectedag

Deze keer heel veel bezoek, ondanks (of dankzij?) de felle wind (waardoor ik zelf bijna omver werd gewaaid in het terug naar huis lopen), de kou en de regen. En misschien ook dankzij de nabijheid van het kerkhof. Het is immers Palmzondag en dan is het in deze streek de gewoonte palmtakjes te leggen op graven.

Er zijn veel bruikbare voorwerpen binnengebracht maar zelf heb ik geen werk gehad. Er was een tweede “verhalenoptekenares” aanwezig, die de mensen van Heers beter kennen en die ook een meer strategische plek had ingenomen.

A3292637 Foto Roger

P3290307 Eigen foto

P3290311 Wat de andere typiste opschreef, had ik graag zelf willen horen, maar kom, ik lees het wel te gepasten tijde (eigen foto)

A3292639

A3292653 Foto’s Roger

P3290310 Eigen foto

Weer enkele min of meer bekenden ontmoet (onder anderen twee buurvrouwen, de zus van een andere buurvrouw, Jo Billen uit Wellen en de gemeentesecretaris), nog eens de tentoonstelling bewonderd, interessante conversaties gevoerd en gevolgd, en genoten van aangeboden broodjes (van de taart heb ik maar niet geproefd). 

P3290313 

P3290306 Eigen foto’s

A3292659

A3292642

A3292668 Foto’s Roger

De hele werkgroep WOI was uiterst tevreden, wat de sfeer echt ten goede kwam.

En… Schepen Leus bevestigde me dat bij de presentatie van ons uiteindelijke boek Modamske zal mogen tentoonstellen (met natuurlijk de daarbij horende gedichten van KVLS-leden).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten