zondag 16 oktober 2016

Een ontmoeting na een wandeling

'Wandelen we nog eens in een Waals dorpje?' vroeg ik aan Roger. Ik hou immers van die wat rommelige dorpjes.
We reden naar Liek. En daar gebeurde er iets typisch voor Roger: hij stelde voor het dorp uit te wandelen, de velden in.

Het werd wel een mooie wandeling en het was prachtig herfstweer. Onderweg ontmoetten we twee kraaien opgesloten in een grote kooi.


Foto's Roger
Roger denkt dat de bedoeling ervan is andere kraaien af te schrikken... maar is dat geen dierenmishandeling?

Daarna gingen we een biertje drinken in de cafetaria van een sportclub in Sint-Truiden. Aan de toog zag ik Constantin staan, een van mijn beste cursisten Nederlands destijds (hij is een Rus, en die waren mijn beste leerlingen). Ik sprak hem aan, hij herkende me, we haalden herinneringen op aan 16 jaar geleden toen hij met heel zijn familie (ouders, echtgenote, dochtertje van 5 jaar) de lessen Nederlands kwam volgen. Ik complimenteerde hem met zijn mooie Nederlands en hij vertelde me dat zijn dochter (nu 21 jaar!), die perfect Nederlands spreekt, hem soms nog verwijt fouten te maken. Het zullen dan wel kleine fouten zijn, want echt, zijn Nederlands was opvallend goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten