donderdag 20 oktober 2016

Snelle kroniek van drie volle dagen

Vorige dinsdag kreeg ik bezoek van ons overbuurmeisje Nele. Of ik haar wilde helpen met haar Franse Powerpointpresentatie voor school. Dat deed ik heel graag voor het opstelgedeelte en het herinnerde me aan mijn taallessen destijds. Wat zijn er nu toch veel meer mogelijkheden om lessen boeiend te maken! Na het werk hadden we nog een gezellige babbel en ik toonde haar enkele familiefilmpjes waarin zij als baby voorkomt.

Dezelfde avond haalden we Hendrik, die enkele dagen vakantie had, af aan het station van Sint-Truiden. Dinsdagavond werd een lange praatavond en woensdagavond keken we samen naar een film. Overdag zorgde ik voor het huishouden, namen we de bus heen en terug naar Hasselt en werd er gekookt en gegeten.
Deze avond brachten we Hendrik naar het station van Leuven waar hij de trein naar het Antwerpse zou nemen. Wijzelf werden verwacht in het Cultureel Centrum voor de voorstelling van het nieuwe boek "Sacai" van Ivo Hermans (van de Koerier van Navarra) gevolgd door een optreden van Koen, Jopie en Juan.


Ivo stelt zijn boek voor





Koen




Jopie




Juan
Foto's Roger
Na het optreden van Koen, Jopie en Juan, kregen we als toemaatje nog Flamencoliederen gezongen door Antonio Fernàndes:

Foto Roger (voor meer foto's, zie hier)
Buiten uiteraard Bernadette, Juan, Koen, Jopie en Ivo waren er relatief weinig echte kennissen van ons aanwezig: alleen Marieke, Seany, "Walter van de Geus" en Karel. Andere mensen leken ons nog te kennen van vroeger maar zelf had ik geen enkele herinnering aan hen.

Na het optreden namen we afscheid van elkaar, maar niet zonder Bernadette en Juan kweeperen en noten uit onze tuin te hebben gegeven. Bernadette bleek voor ons drie grote flessen Chimay, tomaten, druiven en pompoenen van eigen kweek bij te hebben.

Thuis heb ik al even gebladerd in Sacai. Het zijn verhalen uit de Koerier en ik merk dat Dirk Lambrechts zaliger vaak aangehaald wordt... en dat in het boek foto's zijn opgenomen van Roger en van onze vriend Jan de fotograaf die deze avond niet aanwezig was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten