maandag 27 februari 2017

Weer drukte, storm en regen

We werken voort aan "ons" boek over de Grote Oorlog in Heers. Het gaat vooruit maar we zijn er nog helemaal niet.

Eigenlijk zou ik moeten schoonmaken, want we krijgen vanaf woensdag belangrijk bezoek, maar daar heb ik nog geen tijd voor gevonden.
Eerst boodschappen vandaag, zeer uitgebreid en heel zorgvuldig, want onze toekomstige gasten lusten niet alles wat wij eten. Ondanks de felle windstoten en de soms diluviale regen dus drie winkels aangedaan. Geen wandeling daarna wegens te nat en te gevaarlijk, die storm. We durfden deze avond zelfs ons oud papier niet buitenzetten: zelfs goed verpakt zou dat papier wel eens kunnen verstrooid worden door de wind.

Een paar telefoontjes. Met Nany maar ook van een Matadi-vriendin die onlangs haar pols heeft gebroken (nadat zij en haar echtgenoot al veel andere miserie hadden meegemaakt dit jaar) onrechtstreeks ook ten gevolge van de hevige windvlagen van de laatste dagen.

En voor de rest dus hard gewerkt aan "ons" boek (net zoals gisteren trouwens), want tussen woensdag en vrijdag zullen we daar zeker geen tijd voor vinden.
Morgen zal ik eens heel snel een paar kamers nat opnemen. Onze bezoekers kennende, zullen ze het niet heel erg vinden dat ik slechts heel oppervlakkig zal hebben schoongemaakt.

En Jan Gerits en KVLS-voorzitter Edith Oeyen die vroegen wanneer ik de volgende Limburgse Monografie - waarvan ik de tekst overmorgen of donderdag zal aankrijgen - zal kunnen nalezen en opmaken, zijn gewaarschuwd dat ik daar pas volgend weekend kan voor zorgen.

O ja, deze avond toch ook snel iets bijzonder lekkers in elkaar geflanst met restjes doperwten, prinsesboontjes, spruitjes, courgette, ui, vis en gamba's, en een scheutje sherry, oestersaus en sojasaus. Jammer genoeg heb ik helemaal niet opgelet/onthouden hoeveel ongeveer ik van elk ingrediënt heb gebruikt.

Terwijl ik dit schrijf, is Roger nog steeds druk bezig (duidelijk "in the flow") met "ons" boek. Elie Missotten (je bent immers dé eerste bezieler van dit project), als je dit leest:  zorg ervoor dat je Roger meekrijgt als je iets wilt doen rond 40-45!😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten