zondag 10 maart 2019

Snelle kroniek van drie volle dagen

Vrijdagavond, vrij laat, kwamen Debby en Hendrik aan in Sint-Truiden. Roger en ik waren goed op tijd aan het station aangekomen om ze op te vangen: we hadden immers eerst een dik halfuur rondgewandeld in de stad, die me op dat uur eigenaardig doods leek. Volgens Roger lag dat aan het late uur én aan de relatieve kou.

Ik had alu gobi klaargemaakt. Normaal gezien doe ik daar vleesballetjes bij (eigen toevoeging, het eigenlijke recept bevat die niet). Deze keer had ik die vervangen door vegetarische balletjes (Debby eet geen vlees). Dat was wel lekker... maar ik las in de ingrediëntenlijst dat die balletjes behalve een klein beetje soja veel tarwe en zonnebloemolie bevatten en dat is niet ideaal!

Gisteren na de middag gingen we op bezoek bij de ouders van Debby. Lekker gegeten, schilderijen van haar vader bewonderd en gezellig gebabbeld.
Debby bleef daar, Hendrik kwam met ons mee terug naar Haspengouw.

Vandaag, na een lange nacht, stormde het stevig. Ik heb dus niet zoals gepland het poortgebouw schoongemaakt terwijl onze osso bucco sudderde. De vraag is nu wel wanneer ik daar tijd ga voor vinden (want het is echt nodig).
Hendrik heeft me wel geholpen mijn btw-lijst online in te dienen. Het is gelukt en daar ben ik heel blij om, want ik zag er heel erg tegen op.

Tijdens ons (heel lekker, al zeg ik het zelf) avondmaal hoorden we op de radio dat het treinverkeer gestoord was door de storm. We keken het na: de eerste treinen naar het Antwerpse waren al afgeschaft en de volgende dreigden afgeschaft te worden.
We besloten Hendrik naar huis te rijden: een rit van ongeveer drie uur heen en terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten