vrijdag 13 januari 2017

Nieuwjaarsdiner van Heemkunde Groot Heers

Dit jaar was het te doen bij traiteur Limi in Gelmen. Zoals voorspeld door andere heemkundeleden, die de plek al kenden, heel lekker en gevarieerd (maar eigenlijk weer veel te veel en te zwaar voor mij). De hoeve waarin traiteur Limi zich bevindt, vind ik heel mooi maar de nog niet weggehaalde kerstversieringen leken mij toch zo overdadig!

Zoals elk jaar was het een heel gezellige bedoening: interessante en plezierige conversaties met onder andere onze eregast priester Marc Lateur, heel lekker eten en drinken.

Hoewel... Na het aperitief aangeboden door Heemkunde bestelden Roger en ik eerst een Orval. We kregen die ingeschonken in een niet aangepast glas en eigenaardig genoeg smaakte dat bier (dat normaal gezien ons favoriete is) ons niet.  Ongelooflijk hoe het soort glas de smaak van bier beïnvloedt (met wijn heb ik dat gevoel veel minder; op reis bijvoorbeeld hebben we enkel "mosterdglazen" bij en dat heeft me nog nooit gehinderd).

Vrij veel met andere grootmoeders gepraat. Zij hebben het ook veel drukker dan ze zich hun pensionering hadden voorgesteld!😉

Gelukkig was de weinige sneeuw die deze nacht was blijven liggen tegen deze avond gesmolten en vroor het helemaal niet.

We maakten enkele foto's:






Orval die ons niet smaakte

Marc Lateur legt het uit

Wortel-knolselderroomsoep



Foto's Roger


Eigen foto's

1 opmerking:

  1. O ja, en ooit kregen wij bij iemand Orval ingeschonken in "mosterdglazen", en die smaakte ons nog minder dan die van gisteren!

    BeantwoordenVerwijderen