maandag 15 april 2019

Eindelijk opnieuw lente?

Het was veel minder koud vandaag. Nadat we de salon onder handen hadden genomen en ik enkele mails had beantwoord, maakten we een wandeling van een klein uur op de "Bollenberg" in Borgloon. Een mooi stukje natuur dat de tante Laure zaliger van Roger ons heel lang geleden leerde kennen.

Holle wegen, glooiend landschap, bloesemende perelaars, een reiger die net opvloog, veel zon en slechts enkele wandelaars. Heel aangenaam en rustgevend!





Foto's Roger (jammer genoeg ontbreken de bloesems én de holle wegen)
Thuis, net voor ik zou zorgen voor het avondeten, liet Roger me dit lezen, over de kost van de klimaatakkoorden. Dat is de vraag die ik me meteen stelde bij die "klimaatspijbelaartjes": willen die dat bereiken? Alleen kon ik het zelf niet zo goed verwoorden.

Na het avondmaal wilde ik, alvorens een uurtje op papier te lezen, de kranten snel doornemen... en vernam ik dat de "Notre Dame" in Parijs in lichterlaaie stond! Toen ik dat aan Roger vertelde (hij zat voor een keer niet aan zijn pc maar ik dus wel aan de mijne) antwoordde hij spontaan: 'Terreurdaad? Ach, als het zo is, we zullen het nooit weten'.
Misschien niet, maar terreurdaad of niet, ik vind het vreselijk!

Toch eindigden we de avond gezellig samen met een aflevering van Endeavour.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten