woensdag 3 april 2019

Over de werkgroep WO I/II Heers en tijdverlies op kantoor

Nieuwe vergadering van de werkgroep deze ochtend. We hebben goed gewerkt maar toch... het eerste halfuur hebben de mannen (Wendy C. was niet aanwezig zodat ik de enige vrouw was) voortdurend over elektrische fietsen gepraat.
Ik moest lachen in mezelf omdat het mij deed terugdenken aan de enkele keren dat ik op een kantoor werkte. Toen merkte ik ook dat mijn collega's een groot deel van de tijd zaten te kletsen. Af en toe werd ik zelfs tot de orde geroepen: omdat ik zelden mee babbelde, had ik mijn werk altijd veel sneller klaar dan zij en dat diende hun reputatie niet!

Toen Roger pas gepensioneerd was, viel me trouwens op dat, als ik een vertaling te maken had, ook hij de neiging had aan zijn schrijftafel tegenover mij te gaan zitten... en te beginnen kletsen, hij die anders zo zwijgzaam is. De macht der gewoonte, vermoed ik!
Ik was daar echter niet van gediend, want ik word per product en niet per uur betaald!

Misschien moet ik een halfuurtje later aankomen op de volgende vergadering?😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten