maandag 22 april 2019

Paasweekend

Vorige zaterdag haalden we Nany, Hendrik en Debby af in het Antwerpse. Dat betekende ongeveer drie uur over en weer rijden.

Thuisgekomen besloten we samen iets te gaan drinken in de tuin van Stephane Malais. Het was immers prachtig weer.

Eigen foto
Met Nany (foto Debby)

Eigen foto


Daarna was het tijd om voor het avondeten te zorgen alsook voor de soep van zondag.
Helaas, kort na dat eten voelde Hendrik zich niet echt lekker.

Na een relatief korte nacht voelde hij zich iets beter maar was het Roger die zich niet goed voelde.
Toch reden we na ons ontbijt (tijdens het welke we hoorden over de aanslagen in Sri Lanka) naar dochterlief en schoonzoon waar Zeger al op ons wachtte en de kindjes ons uitbundig ontvingen.

Elena en Eva droegen een nieuwe jurk die hun mama voor hen had genaaid ('ik heb deze aangetrokken omdat jij die mooi zoudt vinden', legde Eva me uit die ook paardenbloemen en margerietjes voor mij ging plukken).

Nog steeds was het prachtig weer, we aten op het terras en bleven er zitten tot heel laat. We vernamen dat Elena ook wat buikpijn had gehad.

De paasmaaltijd was ontzettend lekker: courgettesoep, lamsbout voor ons en vegetarische burger voor Debby, groentjes en krielaardappelen met rozemarijn, gevolgd door zelfgebakken appeltaart. Daarbij dronken we uitmuntende wijn. We praatten bij, lachten veel, speelden spelletjes met Eva en Matthias:  het was heel gezellig, zelfs voor de drie lichtjes zieke personen.






Eigen foto's












Foto's Roger

Het was bij middernacht toen we thuis kwamen. Nany en Debby gingen meteen slapen, Hendrik en ik keken nog naar een aflevering van "Neveneffecten". Eerst wilde Roger meekijken maar hij kon de humor niet appreciëren en verliet ons al gauw. Weer werd het vrij laat dus.

Deze ochtend voelden de mannen zich nog niet 100% en er werd dus weinig gegeten. Ik zorgde voor een warm middagmaal en na het eten brachten we iedereen terug naar het Antwerpse. Weer ongeveer drie uur over en weer rijden.

Toen we rond 17 uur terug thuis waren, heb ik nog wat opgeruimd en gedweild en de wasmachine laten draaien.

Daarna pas nam ik de tijd om mijn mails te lezen en ik merkte dat vriend Lieven P. heel interessante zaken over Matadi had doorgestuurd: onder andere dit en dit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten