zondag 7 april 2019

Toeristen

Tot 20°C vandaag en mijn voet deed geen pijn meer: we zouden een wandeling maken in Kerniel.

Wat een volk in Borgloon, Kerniel en zelfs in ons dorp: toeristen, wandelaars, fietsers, Vespa's! Te druk! Ik weet het, ik ben soms heel egoïstisch!

We besloten toch nog eens de lus kerk - klooster van Colen te wandelen (langs de spoorwegzate naar Colen en terug via de vallei).
Ook het terras van de "Vallei van Colen" zat vol.


Op de foto hierboven waren we nog onder ons maar daarvoor hadden we tientallen wandelaars ontmoet en nadien kwamen we er evenveel tegen.

Eigen foto's
Dus besloten we naar Stephane Malais in Heks te rijden en daar was het rustiger (blijkbaar hebben de toeristen dat nog niet ontdekt). Je ziet het niet op de foto's, maar Haspengouw begint nu echt te bloesemen: kerselaars, pruimelaars en zoveel struiken staan in bloei! Heel mooi!

Thuis heb ik voor en na het avondeten nog enkele uren besteed aan de Limburgse monografie: Jan Gerits had me de laatste toevoegingen doorgemaild. Ik vermoed dat nu alles in orde is.

Deze avond van Wiemla vernomen dat Debby's grootmoeder van vaderskant pas is overleden.

2 opmerkingen: