dinsdag 28 maart 2023

Weer een middag in familiegezelschap

Vandaag kregen we mijn neef (in de betekenis van "cousin") Yves  op bezoek. Hij had een paar taarten bij zich en wij hadden er ook gekocht: het werd een ongezonde (wel heel lekkere) middag maar zo boeiend! De laatste keer dat we elkaar ontmoetten was op het afscheid van Nany en toen kregen we niet echt de kans om serieus bij te praten, wat we nu wel deden. Yves vertelde over zijn interessante job, over zijn verblijf lang geleden in Japan (in functie van zijn werk), uiteraard over zijn kinderen en kleinkinderen, over onze grootmoeder Marie Renwa, over vroeger, toen ik, als oudste nicht, zijn zieke moeder (mijn "tante Bibi" zaliger, de zus van mijn vader) hielp te zorgen voor hem en zijn broertjes, en over de toestand in Frankrijk (hij liep duidelijk niet hoog op met Macron). Naar het schijnt hebben zijn studenten aan de universiteit van Nîmes serieus afgezien van de lockdown (die in Frankrijk nog veel strenger was dan bij ons). Hij gaf ook een hele uitleg over permacultuur en gaf toe dat hij, hoewel gepensioneerd, geen zin heeft om op te houden met werken. We hadden het ook uitgebreid over AI en chat GPT. 

Een heel gezellige en leerrijke middag!  

Deze ochtend kreeg ik echter een veel minder aangenaam bericht van Jan Gerits: zijn broer is onlangs overleden en Jan is daar heel erg door aangedaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten