woensdag 26 december 2018

Te druk?

Nee, vandaag zeker niet voor ons: wij deden vooral onze uitgebreide boodschappen terwijl ik weet dat andere mensen (ook familieleden), net zoals wij vroeger, gisteren en zelfs vandaag weer aan een feestdis zaten. Voor mij hoeft dat dus echt niet meer!

Ik herinner me hoe we vroeger eerst kerst vierden bij Nany, 's anderendaags bij Rogers mama, een week later nieuwjaar vierden bij Nany en de volgende dag naar Rogers moeder reden. En tussendoor waren er kerstfeestjes op het werk en zo.  Toen vond ik dat ook al veel te druk.

Dus nee, voorlopig is het hier even rustig. We hebben deze maand nog een afspraak met vriendin Seany en de volgende dag gaan we naar de begrafenis van Tony.

Begin januari komen de kindjes een paar dagen logeren. Nieuwjaar vieren we zelf al lang niet meer (gelukkig!) maar in januari hebben we een etentje van Heemkunde (zonder Tony deze keer😢) en vieren we de verjaardag van Elena, Matthias en Eva bij dochterlief, waarna normaal gezien Nany hier een nachtje zal logeren. Tussendoor verjaart Roger, moet ik uiteraard nog uitkijken naar geschenken voor de kleintjes en zorgen dat ik hier wat heb schoongemaakt tegen dat de kindjes komen en tegen dat Nany hier blijft slapen. Nany zullen we dan 's anderendaags naar huis brengen. Er is bovendien nog een receptie van de gemeente, een activiteit van de KVLS, we zullen nog enkele mensen moeten bezoeken en enkele keren babysitten.

In het terugkomen van onze boodschappen dacht ik aan al die "verplichtingen" en zei ik tegen Roger: 'Ik vind ons leven eigenlijk te druk geworden.'
Waarop Roger antwoordde: 'Tony is van al die drukte verlost!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten