woensdag 2 januari 2019

De kindjes zijn pas gaan slapen

De kindjes en hun ouders kwamen iets over 18 uur aan. Uiteraard moesten er eerst nieuwjaarsbrieven worden voorgelezen. De eerste keer voor Eva en ze deed dat al even goed als Matthias. Elena had haar brief zelf geschreven en het valt me op dat ze al een heel persoonlijk handschrift heeft.

Daarna speelden ze tot aan het avondeten. Na het vertrek van dochterlief en schoonzoon werd er weer gespeeld, getekend, gekleurd en even naar een filmpje gekeken tot wanneer Eva vroeg om naar bed te gaan.
Een half uur later was het Matthias die moe was. Heel stil gingen we naar de badkamer en ook daarna, in de slaapkamer fluisterden we goede nacht tegen elkaar om Eva, die al vast sliep, niet wakker te maken ( ze slapen alle drie samen in het grote bed).
Nog een kwartier later vroeg Elena ook zelf om naar bed te gaan. Matthias was nog wakker en natuurlijk begonnen ze meteen te praten.
Maar... wat zijn ze gehoorzaam geworden: ik vroeg ze één keer om stil te zijn zodat Eva niet zou wakker worden en we hebben ze niet meer gehoord.
Elena heeft me beloofd morgen pas om 8 uur op te staan. Ik ben benieuwd!

Het viel me op dat ze deze keer geen verhaaltje meer vroegen voor het slapengaan!






Eigen foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten