zaterdag 26 januari 2019

Over zigeuners

Zeggen dat ik ooit (heel lang geleden, nog voor ik onze vriend Dirk Lambrechts, flamencogitarist, auteur en nu zaliger, ontmoette) een gedicht schreef over "zigeuners en hun vrijheid"!

Ik ga seffens slapen maar zopas keek ik nog even naar dit. En ik bedacht dat ik toch liever geen zigeunerin wil zijn: die staan nog altijd (traditioneel, zei die reportage) helemaal alleen in voor het huishouden (en daar heb ik dus een hekel aan!). En ze houden zich voor de rest vooral bezig met zich op te smukken met opvallende en dure sieraden.

En dan die huwelijken (waar de reportage eigenlijk over gaat)! Nee, hoezeer ik vroeger fantaseerde en dagdroomde over leven als zigeuners, na deze reportage weet ik dat ik me serieus vergiste!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten