dinsdag 25 juni 2019

34°C in de schaduw

Het was dus heel warm vandaag maar eigenlijk te doen zolang je niet te veel werk verrichtte.

Wat ik dan ook niet deed: enkel een paar wasjes (daar zorgde de machine voor), was te drogen hangen (dat was wel "pijnlijk", want ik deed het in volle zon, met als groot voordeel dat de was op een paar uren droogde), opruimen en koken (ik had, voor na onze gazpacho, alu gobi klaargemaakt en terwijl die sudderde, zijn wij wijselijk uit de te warm wordende keuken gebleven).

Enig probleem: ons huis is nog steeds niet schoongemaakt... en de tuin lijkt steeds meer op een savanne, maar van netels dan.

Roger wilde naar de Kringwinkel deze middag... en daar was het echt te warm. Uiteraard kwamen we er buiten met enkele boeken van Simenon die we nog niet hebben en met gedichtenbundels (van Mallarmé, Lamartine, De Vigny en Musset - die gingen we zeker niet laten liggen hé!). Daarna stelde hij voor iets te drinken op het terras van de vroegere "Kluizenaar" die nu... tja, hoe heet dat café nu weer? Ha ja, het "Fakkelhuis" (volgens buurvrouw Marie-Claire nogal prijzig... wat ik vreesde!)

Maar die gelegenheid bleek gesloten. Dus liepen we naar het binnenplein van de hoeve daar schuin tegenover, Heirbaan 66. Waar we een vrij plekje uitkozen in de schaduw dat jammer genoeg zich ook in een hoekje bevond waar de warmte zich opstapelde. Ons bier was verfrissend maar de omgeving iets te warm.

Eigen foto
Uiteindelijk reden we naar huis waar ik dus ons Indisch bloemkoolbereiding (alu gobi) in gang zette.

O ja, deze avond kreeg ik een antwoord van Drini! Hij gaat binnenkort op vakantie met zijn ouders Mentor en Rudina en zijn zus Ujeza maar daarna spreken we eens af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten