maandag 5 november 2018

Eerste afspraak afgezegd deze week

Vandaag had Elie de leden van Werkgroep WO I uitgenodigd om het planten van de eerste van de vredes-lindebomen bij te wonen in Rukkelingen. Roger is gegaan, ik niet. Dat is dus de eerste afspraak die ik deze week niet kan nakomen omwille van die vertaling. Nog een geluk dat wij met z'n tweeën zijn!

De vertaling vlot goed, ik ben zelfs al aan bladzijde 24. Maar dit is nog maar een eerste "worp" en nadat ik de andere helft klaar zal hebben, moet ik nog alles minstens twee keer nalezen. Gelukkig kwam ik vandaag veel reeds vertaalde delen tegen (die ik dus kon kopiëren en plakken, wat niet betekent dat je die stukjes klakkeloos kunt overnemen uiteraard: je moet echt nagaan of elk detail van elke zin klopt)  maar (ik heb al een beetje verder gescrold) ik vrees dat ik de volgende dagen met moeite aan mijn 10 bladzijden minimum per dag zal geraken.
Langs de andere kant: de tekst is boeiender dan ik had verwacht!











Foto's die Roger maakte tijdens het planten van de "vredesboom"

Het was prachtig weer vandaag maar ik had echt geen tijd voor een wandeling. Hopelijk kreeg Roger voldoende beweging daar in Rukkelingen! Hij vertelde me dat hij op de terugweg (hij ging vlees kopen voor deze avond) Boudewijn Knevels en Ilonka, en overbuurvrouw Marie-Claire heeft ontmoet.

Uiteraard heb ik vandaag praktisch niets gedaan in het huishouden. Ik liet de wasmachine één keer draaien, hing die was te drogen, ruimde de keuken wat op na onze brunch en zorgde deze avond voor het eten.
Omdat ik dus weinig tijd had, flanste ik weer iets in elkaar met restjes.
Ik had twee aardappeltjes en een kwart savooikool (tja, als wij één savooikool kopen, eten we er minstens 4 keer van) laten koken. Daarna legde ik alles in een ovenschotel met tussen de twee ingrediënten 200 gram gehakt licht aangebakken in olijfolie met vrij veel look, bestrooide alles met geraspte kaas en liet mijn gerecht een poosje gratineren. Heel lekker bleek dat te zijn na onze groentesoep!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten