woensdag 17 april 2024

De zaak Dutroux

AM vertelde me vandaag dat onze huisarts (die ook de hare is) in juli op pensioen gaat. Heel jammer, vind ik dat, want ik vermoed dat een jongere arts minder "persoonsgericht" zal zijn dan hij.

Het boek, waar ik het gisteren over had, blijft me intrigeren (ik stel me al heel lang de vraag waarom in de zaak Dutroux de piste van een pedofiel netwerk niet werd gevolgd). Ik zocht en vond een interview met de rijkswachter die het boek schreef (met de hulp van een auteur) én een gesprek met Philippe Geluck, die een voorwoord schreef voor het boek. Allemaal vrij angstaanjagend! 

En, bedacht ik terwijl ik een vriendelijk mailtje van Elena beantwoordde, ze hebben gelijk: het gaat niet enkel over wat er toen is gebeurd maar ook over de veiligheid van onze kinderen in de toekomst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten