vrijdag 19 april 2024

Familie en vrienden

De helft van de hechtingen mocht vandaag verwijderd worden, niet door AM maar door een vervanger, J. Weer werd mij de vraag gesteld: 'U bent niet van hier?' Ik spreek inderdaad niet met een Limburgs accent, eigenlijk met geen enkel duidelijk herkenbaar accent. En weer legde ik uit: waar ik geboren ben, waar ik overal gewoond heb en hoe ik, toen we naar hier verhuisden, ontdekte dat dit de streek was van mijn voorouders van vaders kant

Familie die ik helemaal niet kende dus. Jammer, denk ik soms als ik bijvoorbeeld vriendin Bernadette uitgebreid lees vertellen over al haar familiale contacten met neven, nichten, achterneven en achternichten. Langs de andere kant: waar haalt een mens de tijd om al die contacten te onderhouden? Nu al vinden we niet voldoende tijd om onze naaste familie en vrienden te ontmoeten! 

Onze in september geplande samenkomst met Bernadette, Juan, Ivo, Koen, Beatrijs en Jopie riskeert trouwens ook weer in het water te vallen: nu heeft Juan weer serieuze gezondheidsproblemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten