woensdag 23 juni 2010

In memoriam

De KVLS verloor dit jaar drie leden:

Erik Pattyn (13 januari 1937 – 21 april 2010)

Monda De Munck (10 april 1922 – 17 juni 2010)

Gil Claes (22 april 1922 – 19 juni 2010)

Ze worden herdacht in Oostland, en de KVLS wordt (werd) op elke uitvaart vertegenwoordigd.

Persoonlijk heb ik alleen Erik Pattyn een paar keren ontmoet. Maar over hem, Monda De Munck en Gil Claes hoorde ik van de oudere leden telkens opnieuw zeggen dat ze zeer boeiende persoonlijkheden waren.

Van Gil Claes ken ik de dochter en ik weet dat die nu  met een onnoembaar verdriet zit. Nog voor ik lid was van de KVLS, had Gil Claes mijn allereerste boek, ‘Zoals de zee een zandkasteel’,  in Oostland besproken. Die (uiterst positieve) recensie, die mijn uitgeefster mij liet lezen, stak me echt een hart onder de riem. Een beetje eerder immers hadden de Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg dat boek afgedaan als te sentimenteel.

Gelovig als ik ben (en waarvoor ik vaak word uitgelachen in deze tijd) ben ik zeker dat die drie leden elkaar teruggevonden hebben in een betere wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten