dinsdag 1 juni 2010

Veroveringsimmigratie

Ik heb het lang niet geloofd, maar sinds ik eens gelezen heb dat ik weet niet meer welke vooraanstaande moslim zou gezegd hebben dat de Islamieten de wereld zouden veroveren via de buik van hun vrouwen, achtte ik het wel mogelijk.
Vandaag lees ik dit: http://www.brusselsjournal.com/node/4445 .

Oké, het stuk is van de hand van Alexandra Colen (die ik persoonlijk zeer bewonder, maar die door de meesten van mijn kennissen verguisd wordt), en Alexandra Colen hoort bij het Vlaams Belang. En het ‘betaamt niet’ naar de woorden van die partij te luisteren. Misschien is het juist daarom dat ik nergens anders iets las over dat boek van die vroegere imam!

Het stuk deed me terugdenken aan wat een van mijn vroegere cursisten eens zei.  Ze is moslima, en was een  poosje illegaal in ons land. Nu is ze geregulariseerd en zoekt werk.
Ze beweerde ooit dat ze respect had voor elke religie, behalve voor degene waar ze officieel deel van uitmaakte. En ze gebruikte hetzelfde argument!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten