woensdag 24 juli 2019

Lectuur en ontspanning

We haalden de 38°C in de schaduw vandaag.

Ik heb naar Nany gebeld die blijkbaar helemaal geen hinder ondervindt van de hitte op haar flat (30°C al om 12:00 uur) en die weer op stap ging met haar vriendin.

Wij hebben vandaag niet veel meer gedaan dan lezen en naar documentaires kijken. En ik ben eindelijk aan de lectuur begonnen van het tweede boek dat Chantal en André ons geleend hebben.


Het lijkt heel interessant en is goed geschreven (en vertaald). Ik zal er wel vrij lang over doen, vrees ik, want het zijn 871 bladzijden heel kleine druk.

Ik heb onder andere ook nog eens gekeken naar "Kurkdroog". Zo grappig! Maar wat een "diversiteit" in onze grote steden tegenwoordig!

Het is nu 22:30 uur en buiten is het nog 31°C.

Morgen halen we hier de 40°C in de schaduw naar het schijnt. Dat wordt weer een luie dag! Vandaag was de maximumtemperatuur binnenshuis (met alle ramen en deuren gesloten) 28°C. Nog net te doen dus. Ik hoop maar dat we morgen ook niet aan 30°C geraken binnenshuis.

Alleen jammer dat we ons daarvoor zo moeten "opsluiten".

3 opmerkingen:

  1. bij ons ook in de beneden verdieping, hier in de living op dit ogenblik 29,5 graden en dit om 23u31! De koelste plaats zal de garage zijn, die ligt dan ook aan de N zijde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 29,5°C! Dat gaat naar de 30°C hé. Een grens voor mij! We hebben het geluk dat onze salon op het Noord-Oosten ligt. De keuken ligt op het Zuid-Westen maar daar is alles potdicht. En we koken zo weinig mogelijk: vandaag moest ik wel een restje soep opwarmen en op de tijd dat ik dat deed, steeg de temperatuur daar tot iets meer dan 29°C. Gelukkig zakte die kort daarna weer naar de 28°C. Maar het blijft warm!

      Verwijderen
  2. Volgens mij komt de weinige wind die we hebben van het Zuid-Westen! Ik ging deze avond voor de eerste keer vandaag even naar buiten en op ons binnenplein hing een doordringende varkensgeur, komende van de varkensstallen die nog steeds niet afgebroken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen