vrijdag 1 augustus 2014

Na de zondvloed

Na onze brunch (in negligé) en na Roger zijn passage in de badkamer ging ik deze ochtend douchen.  Ik was aan het denken aan een boek dat ik wil herlezen: “Een ongewoon gesprek met God” gevolgd door “Een nieuw gesprek met God” van Neale Donald Walsh, toen ik ineens vrouwenstemmen hoorde beneden. Bezoek? Toen ik eindelijk weer bij Roger was, bleken het Liliane en een vriendin van haar geweest te zijn. Roger gaf haar de enveloppe van Jeannine en Liliane gaf Roger het boek waar ik onder de douche aan dacht. Ik was vergeten dat ik het haar enkele jaren geleden had uitgeleend! Wat een toeval! Glimlach

Na een paar uurtjes werken en een telefoontje met Nany, én met Liliane om haar te bedanken, wilde ik Roger in beweging krijgen. We gingen wandelen achter de kapel van Helshoven (dus vlakbij het café waar we vorige dinsdag die overstroming meemaakten).

Wat was het warm! Zelfs de koeien zochten de schaduw op in een wei!

P7170324 De koeien hebben zich verstopt (foto Roger)

Lijsterbes (Sorbus aucuparia)

Na de zware stortregen van 29-7-2014 staat er relatief weinig water in dit wachtbekkentje Een overblijfsel van de regenbui van dinsdag (foto’s Roger)

Nadat we ongeveer drie kwartier gestapt hadden, en het zweet van mij afdroop (Roger zweette eigenaardig genoeg veel minder), gingen we even de kapel van Helshoven binnen.

P7170335

P7170332 Foto’s Roger

Roger wees me op weer een vandalismeacte: namen onlangs gekerfd in de zijgevel van die kapel. Bedroefde emoticon

P7170331 Foto Roger

We dronken daarna nog een Blonde Bink op hetzelfde terras als vorige dinsdag. De uitbaatster vertelde ons dat de brandweer eraan  te pas was gekomen en dat zij – uiteraard – heeft gezwoegd om de modder uit haar kelder te krijgen.

Hoepertingen, Helshovenstraat: taverne "De Kluizenaar" Eigen foto

Dan was het tijd om te gaan koken nadat we eerst wat gazpacho kochten in de Aldi (onze voorraad is bijna op).

Na het avondmaal, terwijl ik aan het lezen was (afwisselend in twee boeken, waaronder dat “Gesprek met God”) met “mijn” snoepje smeltend op mijn tong (ik bedoel dus heel bittere chocola), stelde Roger nog een wandeling voor.

Deze keer gingen we een niet zo interessante kant op. Het enige dat mij een beetje verwonderde (hoewel, we zien die zo vaak in de buurt) was een luchtballon.

P8010267 Eigen foto

Het werd wel een lus van bijna één uur! Ik vermoed dus dat Roger voldoende heeft bewogen, maar hij moet nog leren dat niet alleen wandelen belangrijk is, hij moet ook minstens om de twee uur voor eventjes weg van zijn pc en bewegen, al is het in huis of in de tuin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten