donderdag 27 juli 2023

Karel van 12 tot 4

We haalden onze vriend zoals steeds af aan zijn flat om 12 uur en reden samen naar "De Brug" in Herent. Weer werd het daar lekker eten, bijpraten, herinneringen ophalen (het valt me wel op dat Karel en Roger veel kleine, volgens mij belangrijke, details over overleden vrienden vergeten zijn) en spreken over literatuur, politiek en het ouder worden.

We wilden daarna gewoontegetrouw naar "Café Maritime", maar dat bleek gesloten wegens het slechte weer (het heeft de hele dag geregend en de temperatuur bereikte amper 19°C). Dan nog maar eens naar "De Kantien" gereden. We installeerden ons zoals gewoonlijk in de "veranda" ("serre" voor de Nederlanders) en bestelden er koffie, thee of chocomelk. Het was daar vreselijk druk en deze keer bleek ik daar nog meer last van te hebben dan Karel. Doodmoe werd ik van het geroezemoes en de drukte. Na nog een drankje werd het 16 uur en kreeg ik de indruk dat Karel uitverteld was. We brachten hem dus terug naar zijn flat en reden zelf terug naar Haspengouw.  In de auto viel ik weer in slaap!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten