woensdag 5 juli 2023

Werk voor de boeg!

Vandaag kwam achterbuurjongen L. langs (met eieren van de kippen van zijn oma, bedankt V.!) om dat inhalen van de leerstof Frans te bespreken. Het is ongelooflijk: zijn leerkracht is zo vaak afwezig geweest dat ze amper twee hoofdstukken van de zeven voorziene gezien heeft! En... de leerlingen worden verondersteld de rest tijdens deze vakantie zelf te verwerken!

We spraken af dat ik volgende week begin met L. daarbij te helpen en, nadat buurjongen afscheid had genomen, heb ik enkele uren besteed aan het bestuderen van zijn leerboek dat hij voor zolang hier achterliet. Ik ga het iets anders moeten aanpakken dan hoe de leerkracht het deed, maar ik vermoed dat we ermee klaar kunnen geraken voor het einde van de vakantie en zonder dat L. te veel vrije tijd eraan moet opofferen.

Ik vraag me echter af hoe leerlingen, die geen hulp kunnen krijgen, dat gaan klaarkrijgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten