dinsdag 4 juli 2023

Probleem opgelost?

Ik wilde naar het avondjournaal kijken maar toen ik zag dat ik niets meer zou vernemen dan wat ik tijdens de dag op de radio had gehoord, besloot ik voort te lezen in "Dieu, la science, les preuves". Het wetenschappelijk gedeelte van het boek heb ik uit, nu lees ik over opmerkelijke (niet wetenschappelijke) gebeurtenissen enzovoort. 

Toen ik mijn lectuur even staakte (omdat ik mij afvroeg waarom ik niets meer hoorde over de rellen in Frankrijk en of het probleem dan opgelost was) en naar YouTube ging, kreeg ik onmiddellijk deze video voorgesteld.  Weer een heel eigenaardig toeval, want ik kreeg daar meteen een antwoord op de vraag die ik me stelde.

Welnee, er is blijkbaar niets opgelost maar de Franse overheid zou een verbod hebben ingesteld op het vertonen van bepaalde beelden door de media. Ik hoor daar dat er daarentegen steeds meer reactie (vooral in de vorm van zelfverdediging) komt vanwege Franse burgers omdat ze bang worden dat ze ook in hun huis of auto worden aangevallen (als het al niet gebeurd is). Die reacties zouden nog gematigd zijn maar die burgers hebben steeds minder vertrouwen in de overheid en het gevaar bestaat dat ze het recht in eigen handen nemen.  

Als dat gebeurt, kan het inderdaad serieus ontaarden! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten