vrijdag 24 mei 2024

Cadeaus

Heel goed gezind stond ik niet op: het is weer wachten voor ik weet wat ik wel of niet mag met dat linkerbeen. Niet dat ik van plan ben ineens veel risico's te nemen (mezelf kennende, weet ik zelfs dat ik integendeel voortaan heel voorzichtig ga zijn en misschien zelfs die rollator nog langer gebruiken - ik besef nu pas dat die heel nuttig zou geweest zijn bij veel van mijn verlammende RA-pijnen). Maar er was die ontgoocheling hé!

Maar dan vonden we in de brievenbus een envelop vol kaartjes en bladwijzers versierd met tekeningen gemaakt door die Franstalige vriend die ik slechts één keer heb ontmoet in Vresse (ter gelegenheid van "L'art au fil de l'eau"). Een prachtig en zo lief geschenk!

En deze avond, na weer een uitstekend avondmaal bereid door Roger (spitskool en worst), stelt YouTube me een bezoek voor aan het kasteel van "La verrerie", het kasteel dat we zo vaak hebben gezien (maar nooit bezocht) toen we in Aubigny waren!  Nu ga ik even dat kasteel bezoeken! 

Het werd dus uiteindelijk toch een toffe dag, ondanks de regen die maar blijft aanhouden!

P.S. En wat vernam ik tijdens dat (veel te korte) bezoek aan het kasteel van "Verrerie"? Dat Alain Fournier zich onder andere door dat kasteel liet inspireren voor zijn "Le Grand Meaulnes"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten