dinsdag 28 mei 2024

Mijn oom Gusty is overleden

Deze ochtend een telefoontje van mijn volle nicht Chantal. Haar vader, de jongste broer van mijn vader, is overleden. "Nonkel Gusty" (hij heette eigenlijk Gustave) is 93 jaar geworden. Hij heeft op vrij jonge leeftijd zijn heel jonge echtgenote Anne-Marie, moeder van Chantal, verloren en is nooit hertrouwd. Chantal was pas één jaar toen haar moeder aan de gevolgen van brandwonden overleed en heeft uiteraard geen enkele herinnering aan haar. Gusty heeft (met de hulp, eerst van zijn zus Béatrice, en na haar overlijden van gouvernantes) constant gezorgd voor zijn dochter en tot het einde waren Chantal en haar vader onafscheidelijk. Mijn nicht vertelde me dat hij heel rustig en sereen is ingeslapen. 
"Nonkel Gusty" was mijn laatste oom nog in leven... Sic transit...

Vandaag deden we onze wekelijkse boodschappen en voor de eerste keer sinds lang vergezelde ik Roger weer! Gezellig maar ruim voldoende voor mij als "oefening"! 😅

En weer kregen we regen op deze vrij frisse lentedag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten