donderdag 27 mei 2010

Pasta con pesto

Een overbekend en eenvoudig recept! Ik maak het vaak klaar omdat het heel weinig tijd vraagt en gezond is. Toen ik nog een kruidentuintje met veel basilicum had, maakte ik de pesto zelf klaar, maar ik heb ondertussen pestobereidingen gevonden die even lekker zijn als wat ik toen in elkaar flanste!

Deze avond hebben we het nog eens gegeten. Maar ik voeg er toch nog iets aan toe.  Namelijk in reepjes gesneden en in olijfolie of op bakvel (als we tevoren al te vet hebben gegeten) gebakken courgette of savooikool, en sliertjes gerookte zalm.

De pesto en de pasta (en wij verkiezen capellini) worden vermengd met de courgette of savooikool, er worden reepjes gerookte zalm aan toegevoegd en het geheel wordt bestrooid met geraspte kaas.

Het resultaat is gewoon heerlijk! En het gerecht is echt in een mum klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten