vrijdag 25 oktober 2019

Stille waters als gezellige dagafsluiter

Roger bakte twee eitjes voor zichzelf en ik at een half potje yoghurt als brunch.
Daarna heb ik vooral gelezen terwijl Roger de keuken veegde en daarna aan zijn pc ging zitten.
Ik heb nog een honderdtal bladzijden te lezen in Shantaram en eerlijk gezegd, ik zal dat boek daarna missen!

Dan stuurde Jan Gerits me de tekst van de volgende monografie van de KVLS. Ik heb al enkele uren besteed aan de opmaak ervan.

Voor het avondmaal zorgden Roger en ik samen (ik wilde Vlaamse karbonaden maken maar de stoofpot is te zwaar voor mij).
Na een restje soep van gisteren at Roger nog een kliekje zuurkool en onze stoofschotel belandde dus in de koelkast (we hadden geen honger meer). Gelukkig is een stoofschotel de volgende dag nog lekkerder.

Ik heb de vorige dagen ons kookvuur niet meer schoongemaakt: de roosters boven de gaspitten zijn immers veel te zwaar voor mij. 'Kijk eens hoe vuil,' zei ik tegen Roger die het geheel inderdaad heel vuil vond maar die geen aanstalten maakte om die roosters te verplaatsen.

Deze avond kreeg ik nog een lang telefoontje van mijn moeder die zich heel veel vragen stelde over haar toekomstige leven in het rusthuis.

En, nadat ik nog een poosje had verder gewerkt aan de monografie, stelde Roger voor samen te kijken naar de eerste aflevering van "Stille waters". Ik had die serie al ooit in mijn eentje bekeken maar er samen met Roger naar kijken vond ik veel gezelliger! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten