zondag 29 april 2018

Bibberen in Vlissingen

Het was een initiatief van Debby en Hendrik: een weekendje Zeeland met hun ouders en Debby's jongere broer.

We haalden zaterdag Hendrik en Debby af  in het Antwerpse en om 12 uur kwamen we aan in onze B&B in Vlissingen. De ouders en de broer van Debby waren ook net aangekomen. Omdat we ons pas om 14 uur konden inschrijven, liepen we naar het centrum waar we eerst een broodje aten. Daarna nog wat rondgelopen en een cafeetje gedaan. Mooie gebouwen maar ook veel toeristen ondanks het koude weer.

Om 14 uur gingen we ons inschrijven. De kamers, hoewel niet duur, waren ruim en bevatten, buiten het klassieke meubilair, twee fauteuils, een magnetron, een waterkoker, een koelkast, een kookvuurtje, het nodige kookgerief en een eetservies. Het gebouw was een echt labyrint... en de trap een uitdaging voor mijn  hoogtevrees.

We reden naar Domburg, ook een heel mooi stadje maar met nog meer toeristen. Weer werd het wat rondlopen, iets drinken enzovoort.
's Avonds aten we lekkere gebakken vis op een verwarmd terras.

De avond brachten we samen gezellig door op onze kamer (er stonden voldoende stoelen ter beschikking in de gangen) met wijn en hapjes.

Het was heel koud geweest maar we kregen geen regen, dus achtten we onze dag geslaagd.

Vandaag... regende het wel en was het nog kouder. Na ons ontbijt trotseerden we de regendruppels en liepen we weer naar het centrum. We aten er wat aan een kraampje vlakbij het strand (een broodje jonge haring voor mij) en toen we het te koud kregen, warmden we ons op in een cafeetje.
Later ontdekten we een klein museum met onder andere kinderwagens en speelgoed (en dat vond ik heel boeiend!).
Daarna ging onze wandeling langzaam over in "shoppen", wat niet echt mijn ding is. Het voordeel voor mij was wel dat je je in die winkels een beetje kon opwarmen...
Het regende steeds harder en toen we uiteindelijk aan onze auto kwamen, was ik helemaal verkleumd. Rond 15:30 uur reden we dan maar terug naar huis in een gietende regen.

Een heel fijn weekend maar wat heb ik het koud gehad!

In Heers bleek het veel warmer te zijn dan in Vlissingen (het was daar 10°c deze middag met een gevoelstemperatuur van 6°C). Maar deze avond is het hier ook beginnen regenen en zopas, nadat ik het al een poosje in de verte had horen rommelen, hoorde ik de eerste nabije donderslag.















Eigen foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten