zondag 15 april 2018

Bloesemtoerisme

Overal (zelfs in ons dorpje) massa's volk vandaag: het bloesemtoerisme is duidelijk begonnen. Gelukkig duurt dat niet lang.

In Kerniel was het rustig. We wandelden een straatje in richting fruitplantages en later onder een brug door om uit te komen aan de overkant van de steenweg Borgloon-Kortessem. Geen toeristen daar maar wel heel veel verkeerslawaai.




Foto's Roger
Na een wandeling van ongeveer drie kwartier wilden we iets gaan drinken in de "Vallei van Colen" maar daar was het vreselijk druk. Omdat we vermoedden dat het overal even erg zou zijn, reden we dan maar naar huis.

Terwijl ik voor het avondeten zorgde, stelde ik vast dat ik geen selder had. Ik wilde soep maken van radijsloof en daar zou een beetje selder niet in misstaan. Later herinnerde ik me (eigenlijk omdat ik dit las) dat er vroeger lavas groeide in onze tuin. Een paar blaadjes daarvan was ideaal om selder te vervangen: misschien moeten we opnieuw lavas zaaien of planten? Zo heb ik altijd "selder" in huis (en naar het schijnt is lavas supergezond).

Nu, zelfs zonder selder was onze soep heel lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten