vrijdag 13 april 2018

Tongeren

'Ik heb op Google Maps gezien dat er vlak bij de kringwinkel in Tongeren een bosje ligt,' zei Roger, 'willen we daar gaan wandelen?'
Ik vond het een raar voorstel omdat we dichterbij zeker even mooie wandelingen kunnen maken maar kom, als het is om Roger te doen bewegen is voor mij praktisch alles oké.
Ik had het echter moeten begrijpen: Rogers bedoeling was eerst even rond te lopen in die Kringwinkel.

Een heel grote winkel, met verschillende kamers en gangen. Ik was al aan het inrichten terwijl we de ruimtes ontdekten.  Er kwam maar geen einde aan: op de duur was ik een enorme ruimte aan het verdelen in één speelkamer en één atelier voor Roger... en toen bleek daar nog een immense ruimte achter te liggen. Het aanbod was  trouwens navenant... maar leek me iets duurder dan in Sint-Truiden. Uiteraard lieten we ons verleiden en zijn we met een paar boeken buitengegaan.









Eigen foto's
Daarna begonnen we aan de eigenlijke wandeling die ons inderdaad een bosje invoerde en ons na een korte lus terugbracht naar de Kringwinkel. Niet zo heel bijzonder en vrij kort. Gelukkig heeft Roger later, terwijl ik voor het avondeten zorgde, het gras afgereden in de tuin. Dat gaf hem nog een uurtje beweging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten