dinsdag 22 mei 2018

Beroep: huisvrouw

Vandaag voelde ik me weer een fulltime huisvrouw. Geen vertaling (en eigenlijk nog een geluk, want ik zou er geen tijd voor gehad hebben), wel verder opgeruimd, het poorthuis een oppervlakkige beurt gegeven, de keuken serieus geveegd (Roger dacht dat ik de keuken aan het poetsen was terwijl ik alleen alles een beetje opruimde en de vloer een beetje proper maakte), drie wasmachines laten draaien en uiteraard was te drogen gehangen, gestreken, en samen met Roger bier gaan kopen.

Daar vernam ik dat onze drankhandelaar te gast was bij "Iedereen beroemd" en uiteraard wilde ik dat bekijken.
Toen we thuis kwamen, vond ik de eerste aflevering en deze avond, na het avondmaal (ook daar heb ik uiteraard als "huisvrouw" voor gezorgd), heb ik de tweede gevonden. Grappig én interessant, echt! Kijk zelf maar (en zo zie je ook meteen bij wie wij ons bier kopen. Let wel: desnoods klikken op "stamboom" én: die link zal maar tijdelijk werken).

Deze ochtend een mail gevonden van Bernadette. Ze vertelde me onder andere over een project van haar echtgenoot Juan... en over een interview dat van hem werd afgenomen onlangs. De link die ze mij stuurde, werkte niet maar ik googelde een beetje en jawel, ik vond het.

Monique, jij die me, nu al een poosje geleden, opbelde in verband met eventuele toekomstige optredens van Juan, hou deze blog even in het oog: Bernadette houdt mij op de hoogte en misschien komt er binnenkort toch eindelijk een nieuw optreden met onder andere Juan Masondo!

Terwijl ik aan het strijken was, dacht ik aan "mijn zieke". Dat is volgens mij het enige voordeel van strijken (en eigenlijk van het hele huishouden): je hebt tijd om te denken; maar het nadeel is wel dat je niets kunt opschrijven van de goede invallen die je krijgt zonder veel tijd te verliezen...
En, meer bepaald in mijn geval, dat ik na de taak ben vergeten wat ik allemaal had willen opschrijven.

Deze keer heb ik wel dit onthouden. Ik dacht dus aan een dierbaar ziek familielid en vroeg me af of voedingssupplementen niet  nuttig zouden zijn. En, nog tijdens het strijken, kwam er een mail van hem aan (ik voelde het aan de smartwatch die ik van Zeger cadeau kreeg): dat zijn zoon (mijn "kozijn") een dokter kent die hem kon voedingssupplementen bezorgen.

Tussendoor een telefoontje van Jan Gerits. Hij had enkele dagen in het ziekenhuis moeten doorbrengen en vond mijn mail met de nagelezen en opgemaakte jongste Limburgse monografie niet meer. Ik heb hem die monografie dus nog maar eens gemaild.

Dat ik alles hier een beetje schoon wil hebben, heeft te maken met het nakend bezoek van onze vrienden uit La Roche.
En dan vind ik rond 21 uur een mail van die vrienden: dat zij ons bij hen thuis verwachten op de afgesproken dag. Er is blijkbaar verwarring in het spel. Ik antwoordde snel dat ik ze eigenlijk hier verwachtte maar dat zij maar moesten zeggen wat ze verkiezen. Nog geen antwoord gekregen.

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Zo fijn deze reactie die ik nu pas vind! Sinds de interface veranderd is, word ik niet meer attent gemaakt op reacties! Dus, maar wel veel te laat, bedankt!

      Verwijderen