dinsdag 1 mei 2018

Een rijkgevulde dag zonder wandeling

Na enkele huishoudtaken en een lang telefoontje met Nany kregen we bezoek van onze straatgenoten, de moeder V. en de vader T. van onze achterbuur (hij is de echtgenoot van onze lieve Italiaanse buurvrouw).

Bij een kopje koffie of thee spraken we over kunst, religie, vroeger en zelfs politiek. Zoals zo vaak gebeurt, vroegen ze me of ik nog schreef en ik dan maar uitleggen dat ik geen tijd meer vind om echt voor mezelf te schrijven. Ze gingen akkoord: je hebt blijkbaar minder tijd eens je op pensioen bent. Of is het de tijd die zoveel sneller gaat eens je oud wordt?

Heel boeiende mensen zijn dat! Eigenaardig dat we nu pas geregeld contact met elkaar hebben! V. is aan een nieuw schilderij bezig en ik heb beloofd zo snel mogelijk te komen kijken (maar dat zal nog niet volgende week zijn: die zit weer boordevol).

Na hun vertrek heb ik nog gewerkt aan de nieuwe Limburgse monografie van de KVLS terwijl Roger het gras afreed (hij heeft zeker voldoende beweging gekregen). En terwijl we voor het avondeten zorgden (zuurkool) heb ik de wasmachine aan de gang gezet.

Na het avondmaal, het te drogen hangen van de was, een uurtje lectuur op papier en het beantwoorden van enkele mails hebben we eindelijk een poosje samen aan die "ontsluiting" gewerkt. Het gaat traag... omdat de website (enkel te bewerken via Internet Explorer) echt niet gebruiksvriendelijk is en je constant van de website naar een of twee bestanden en terug moet springen. Op een uur tijd hebben we amper 4 objecten "ontsloten". Ik heb wel gezien dat Elie al heel veel werk heeft verricht!

Uiteindelijk heb ik nog een lange dag uit mijn vroegere dagboeken overgetypt en op aanraden van Roger gekeken naar dit.
Nu is het tijd om even de kranten door te nemen... terwijl ik naar dit luister (van "onze" Zeger).

O ja, onze appel- en kweepeerboom staan volop in bloei. Hopelijk geven ze ons opnieuw fruit dit jaar (vorig jaar hebben we geen enkele appel, pruim, noot of kweepeer gekregen)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten