zaterdag 7 augustus 2021

Herinneringen

Vandaag heel veel tijd besteed aan teksten nalezen, onder andere de drukproeven van de volgende Oostland van de KVLS (het wordt volgens mij een vrij sterk nummer). Telkens als mijn aandacht even verslapte, kwamen echter die herinneringen opdagen! Aan André zaliger natuurlijk.

We leerden elkaar kennen in 1964. Zo laat, hoewel hij de collegevriend van mijn vader was, omdat wij eerst zes jaar in Matadi verbleven en daarna André met zijn jonge gezin op zijn beurt voor enkele jaren naar Congo trok. Maar... vanaf die eerste ontmoeting klikte het tussen de beste collegevriend van papa en mij! 

Ik wist natuurlijk al enkele jaren dat we weldra afscheid van hem zouden moeten nemen... maar het blijft pijn doen!

Deze middag vertelde Nany heel coherente praat aan telefoon. Ze verwachtte weer bezoek en klonk heel enthousiast. En dan, deze avond, krijg ik een mail van zus die  me vertelt over een telefoongesprek met onze moeder. Weer bleek ze van alles vergeten te zijn en vrij fel in de war. Is de dag te druk geweest voor haar? Dat zou wel heel vervelend zijn, want zij houdt net van zulke drukte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten