dinsdag 3 augustus 2021

Toch even cortisone

Bezoek aan de reumatoloog vandaag. Het ging snel: als, na mijn bezoek aan onze huisdokter binnenkort, blijkt dat mijn bloeddruk weer normaal is, mag ik met de behandeling van mijn reuma beginnen. Ik vroeg enkele details, en jawel hoor, eerst enkele weken cortisone, omdat het resultaat daarvan spectaculair is en ik anders te lang moet wachten op enige verbetering. Ik heb niet aangedrongen, ondanks mijn afkeer voor cortisone. Om helemaal eerlijk te zijn: ik ben die doktersbezoeken beu en besef nu des te meer hoeveel geluk ik heb gehad op gezondheidsgebied al die vorige jaren!

Voor dat bezoek een telefoontje met Nany die weer heel normaal klonk ('Ik voel me veel beter') en gisteren toch had genoten van een ijsje, maar ook weer heel abrupt een einde maakte aan het gesprek.

Na dat bezoek nog even rondgereden en weer passeerden we via Mettekoven. Roger zuchtte luid, ik vroeg hem wat er was en hij antwoordde: 'Ik dacht aan Boudewijn!' 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten