zondag 15 augustus 2021

Waarom we zo ver van Hendrik en Debby wonen, vroeg iemand me

Het is "Onze Lieve Vrouw ten hemel opneming" vandaag! Ik herinner me dat, toen we pas hier woonden, er die dag een processie was! Iets dat ik al jaren niet meer had meegemaakt! Ondertussen gaat die processie hier ook al niet meer uit!

Dat we kozen om hier te wonen na jaren Antwerpen kwam doordat Roger echt leek zin te hebben terug naar zijn roots te keren (en ikzelf, ik wist het niet op voorhand, vond een deel van de mijne hier ook terug).
De kinderen waren afgestudeerd of bezig aan hun academische opleiding in Leuven en we gingen er van uit dat ze, zoals zoveel studenten, in het Leuvense zouden blijven hangen, niet zo heel ver van hier dus.

Hendrik echter leerde toen zijn eerste liefje kennen... een Antwerpse en ze besloten in Antwerpen te blijven. In die tijd vond ik de snelweg 313 al heel druk (ik geef toe: ik vind het nogal snel druk) maar het verkeer werd er nog veel intenser met de jaren! 

Vandaar dus dat we zo ver wonen van onze oudste zoon... of toch die indruk hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten