vrijdag 14 oktober 2022

Katarakt

Het is vrij rustig op deze blog de laatste dagen, want... ik ben opnieuw naar "Katarakt" aan het kijken. En ik vind de televisieserie nog beter dan de eerste en tweede keer dat ik ernaar keek. Buiten het verhaal dat me echt boeit, zijn er ook die prachtige landschappen. De opnames gebeurden immers allemaal in Haspengouw en heel vaak hier vlakbij.

Ik herinner me dat Roger moeite had met het "verkavelingsvlaams" dat in de serie gesproken wordt. Deze keer let ik dus ook speciaal daarop: inderdaad, je hoort er niet de taal die hier wordt gesproken, eerder het "Vlaams" dat ik zelf spreek (en dat ik grotendeels in het Antwerpse leerde). Maar ikzelf vind dat uiteraard helemaal niet hinderlijk. En de plot boeit me nog steeds!.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten