donderdag 28 december 2023

Die kleine dingetjes

Ik heb vandaag heel veel gelezen en daarbij herkend wat ik al een hele tijd dacht (intuïtief wist eigenlijk, maar in dit boek wordt het allemaal - ook de meer wetenschappelijke en interessante details over bijvoorbeeld vaccins - heel duidelijk uitgelegd). Nogmaals bedankt, Liliane!

Daarom wilde ik eerst niets posten vandaag - omdat ik eigenlijk praktisch niets anders deed: zelfs ons eten was klaar (overschot van gisteren). Maar toen bedacht ik dat er toch nog twee bijzondere zaken gebeurden. 

Eerst een lang telefoontje met straatgenote V. over onder andere heel tegenstrijdige trimesterresultaten (maxima voor theoretische vakken versus heel lage scores voor praktijkvakken) van haar kleinzoon L. Persoonlijk heb ik al een poosje de indruk dat die jongen in een verkeerde studierichting werd gestuurd maar wat doe je daar nu nog aan, als hij op het punt staat "afgestudeerd" te zijn? Dat was dus niet zo'n leuke onderbreking van mijn lectuur. 

Maar er was ook Eva! Die me mailde over de kleine dingetjes die haar leven uitmaken en me vroeg wanneer ze me zou weerzien. Ik antwoordde dat we in januari naar haar komen maar dat haar mama nog moest preciseren welke dag. Kort daarop kreeg ik een volgende mail van haar. Ze was bij haar mama gaan informeren en wist me dus te vertellen wanner we werden verwacht en maakte al plannen! Schattig toch?

En ik bedacht dat, als je met iets dat je belangrijk vindt (in mijn geval die lectuur) bezig bent, je te snel de neiging hebt die kleine dingetjes te vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten