maandag 23 december 2019

Bruiloft in Mexico

In 2019 is een van onze neven getrouwd in Mexico. Zijn moeder, de zus van Roger, vertelde ons dat er in 2020 een feest zou zijn voor de familie uit Vlaanderen.

Deze avond kregen we een telefoontje van die zus. Zij en ik praatten een klein halfuurtje voor ik de telefoon aan Roger doorgaf en ze vroeg me de datum voor dat feest in onze agenda te noteren. Wat ik dan ook meteen deed: ik kan immers echt genieten van familiereünies.

Nog iets later kreeg Roger via e-mail de uitnodiging voor dat feest en werd hem gevraagd die door te sturen naar onze kinderen. Hij deed dat (en tegelijk ook naar mij) maar waarschuwde me: 'We zullen niet naar dat feest kunnen gaan'.

Inderdaad: het is in Mexico te doen! Daar geraken wij niet (we hebben daar immers het geld niet voor).

Dat is weer een voorbeeld van gebrekkige communicatie: omdat het feest bedoeld was voor de Vlaamse familieleden, ging ik er van uit dat het in Vlaanderen (of minstens in België) zou plaatsvinden en als schoonzus me aan telefoon had gezegd waar dat feest is gepland, had ik onmiddellijk geweten dat ik die datum niet moest vastpinnen!
Jammer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten