vrijdag 6 december 2019

De snelheid van de tijd

Veel wind en regen vandaag en het was heel koud.

Deze ochtend vertoonde Roger griepachtige symptomen (loomheid, slaperigheid, spierpijnen): het werd dus - ook al omwille van het weer - een luie dag.

Ik ben de volgende Limburgse monografie beginnen nalezen (nadat ik nog een aantal bladzijden uit mijn vroegere dagboeken had overgetypt) en Roger heeft vooral gedoezeld en gelezen. Deze avond had hij geen spierpijn meer, dus ik vermoed dat er toch geen griep op komst is.

Ik heb het al gezegd, ik hou van zulke dagen: de tijd lijkt dan trager te gaan.

Voor mijn moeder geldt blijkbaar het tegenovergestelde.
Ik belde haar nog eens op vandaag en weer klonk ze bijzonder enthousiast. Er gebeurt van alles in dat rusthuis en haar dagen zijn zo gevuld dat de tijd lijkt te vliegen.

1 opmerking:

  1. "Beginnen nalezen" of "beginnen na te lezen"?
    Mijn kennis van het Nederlands is zo gebrekkig maar zelfs germanisten lijken me niet te kunnen helpen om de taal echt onder de knie te krijgen. Kan iemand mij zeggen wat correct is?

    BeantwoordenVerwijderen